ep2026041942204

Ed van de Pol - ANP

Datum Johan Cruijff Schaal tussen AZ en PSV vastgesteld

Van de redactie

De KNVB heeft definitief vastgesteld wanneer de Johan Cruijff Schaal tussen AZ en PSV wordt gespeeld. Het traditionele openingsduel van het Nederlandse voetbalseizoen vindt plaats op zondag 2 augustus.

Lange tijd bestond er nog onduidelijkheid over de speeldatum. Naast zondag 2 augustus hield de KNVB ook vrijdag 30 juli open als mogelijke optie op de kalender. Inmiddels is bevestigd dat het duel definitief op zondag wordt afgewerkt.

AZ plaatste zich voor de wedstrijd door het winnen van de KNVB Beker, terwijl PSV als landskampioen aan de aftrap verschijnt. De strijd om de Johan Cruijff Schaal wordt sinds een aantal jaar afgewerkt in het stadion van de kampioen. Vandaar dat AZ begin augustus afreist naar Eindhoven.

Voor AZ wordt het de derde keer dat de club om de schaal speelt. In 2009 wonnen de Alkmaarders met 5-1 van sc Heerenveen, terwijl Ajax in 2013 na verlenging met 3-2 te sterk was.

Reacties

Aanmelden om te reageren
Benieuwd wat voor elftal we dan kunnen opstellen
Dat vraagt iedereen die AZ volgt zich af.
Peer, Parrott, Smit , Mijnans, misschien zijn er nog wel een paar die ergens in de belangstelling staan of een transferwens hebben.
Met Sem v Duijn, Zeefuik , Kovács, Hornkamp en Meerdink zijn er veel gegadigden voor de belangrijkste spitspositie, misschien wel té veel.
Niels van Duinen en Merijn Zeeman krijgen het druk deze zomer.
We have too many strikers--could one of them play at #10 or just replace Sven somehow?

Something like---Kovacs or Meerdink

Daal----Meerdink or Hornkamp------Jensen

Smit------Clasie------Peer


I'm sure something can be figured out

great news that Smitt is staying another year

Zeefuik-gone
Van Duijn--on the bench for now
Lineup next year
Daal - Meerdink - Jensen
Smit
Clasie - Koopmeiners
De Wit - Van Duijl - Ichiara - Kasius
But all our strikers are injury prones so I think all of them will get playing time
Door de vele irritante reclame is de post amper te lezen. Benieuwd waarom dit zo nadrukkelijk aanwezig is en dat bij andere fansites veel minder het geval is.
Helemaal mee eens! Niet te doen, iedere keer die filmpjes die starten. Ik kan Harry Kane inmiddels niet meer aanzien! Lijkt wel minder te zijn als je inlogd als gebruiker - dus niet als gast. Desalniettemin een oproep aan de redactie: doe hier iets aan!
Openen met de Brave browser, geen reclame te zien 😉
Goeie tip, waarvoor dank, ik gebruikte vooralsnog de app
Hoe zit het met kaartverkoop qua aantallen en voorrang?